יום שישי, 26 באוגוסט 2011

ג'הארה

טכניקת ג'הארה היא שיטה צעירה ומתחדשת בת כ-12 שנים. מריו ג'הארה אבי השיטה החל לפתח אותה בארצות הברית בשלהי שנות ה-90 של המאה הקודמת.

מריו ג'הארה שהיה מורה לזן שיאצו, והתמחה בטכניקות טיפול במים, החל לפתח את שיטת ג'הארה מתוך הרגשה של העדר כלים טיפוליים מספקים בשיטות האחרות. שיטת ג'הארה משלבת בתוכה את תכונות המים, לחיצות ועקרונות טיפול מהשיאצו וכן משיטת אלכסנדר.

בנוסף יש בה תנועות שמקורן השיטות טיפול במים אחרות כמו הווטסו והווטר-דאנס. מריו ג'הארה השכיל להמציא צעדים מדהימים בפשטותם וגאוניותם המחוללים תנועה ואנהרציה בטיפול. הצעדים הללו מהווים בסיס תנועתי למטפל ג'הארה במהלך הציפה וכן מהווים בסיס לתרגול אקטיבי של שיטת ג'הארה. בנוסף לכך פיתח ג'הארה את העבודה עם המצוף מתחת לברכיים אשר מהווה תמיכה נפלאה לגבו של המטופל.


בשיטת ג'הארה דגש רב מושם על תמיכה והחזקה נכונה של מנח עמוד השדרה של המטופל. תמיכה זאת יוצרת חופש עם תמיכה.


טכניקת ג'הארה בישראל
את שיטת ג'הארה הביאה לארץ טובה רוזן תלמידתו של מריו. טובה פגשה במריו בארצות הברית בקליפורניה והיא אחת מתלמידותיו הראשונות של מריו בשיטת ג'הארה.

טובה הביאה את השיטה לארץ בשנת 1999 והוסמכה על ידי מריו כמורה  להפיץ אותה בארץ. טובה רוזן הינה מורה בכירה לג'הארה ומלמדת בארץ ובעולם. ביחד עם מריו וצוות מורים הם ממשיכים כל הזמן לחדש ולפתח את השיטה. כיום שיטת ג'הארה נלמדת בארץ בכמה דרכים.

ראשית בקורסי הידרותרפיה רבים, חלק ממסלול ההכשרה של ההידרותרפיסטים הינו קורס ג'הארה בסיסי. מטפל שרוצה להעמיק את הידע שלו יכול כיום ללמוד בקורס ג'הארה שנתי המכשיר את המטפל למטפל ג'הארה מוסמך. קורסי ג'הארה שנתיים מתבצעים בכל שנה במרכזי ג'הארה בהוד השרון ,בבנימינה ובגמלא ושייכים למכון וינגייט. קורס מטפלי ג'הארה בכירים מתקיים גם הוא בהוד השרון וזוהי השנה השנייה בלימודים השנתיים. מטפלי ג'הארה זוכים בכל שנה לימי למידה והשתלמויות שמארגנת טובה רוזן וצוות המורות בארץ.

בנוסף בכל שנה בפסח מגיע מריו ג'הארה לארץ ולוקח חלק פעיל בהכשרת המטפלים המוסמכים בטכניקת ג'הארה.


ארגון הג'הארה הישראלי
ארגון מטפלי ג'הארה הישראלי הינו ארגון הכולל את כל המטפלים המוסמכים בשיטת ג'הארה וכן את צוות המורות שלו. ארגון הג'הארה הישראלי משתייך לארגון ג'הארה עולמי שבראשו עומד מריו ג'הארה.

בארגון הג'הארה הישראלי ישנן מספר ועדות הפועלות לקידום שיטת ג'הארה בישראל. חברות בארגון ג'הארה הישראלי מקנה למטפלים זכויות והנחות שונות. מאפשרת השתתפות בימי השתלמות מתקדמים בטכניקת ג'הארה וכן מקנה דף מטפל באתר ג'הארה הישראלי.

ארגון ג'הארה מהווה מקור השתייכות למטפלי ג'הארה וכן תמיכה מקצועית. תפיסת התמיכה הינה אחת מחמש התפיסות בג'הארה ומהווה מבנה וארגון לטיפול כולו. מטפלי ג'הארה נהנים מפלטפורמת טיפול מקצועית וחדשנית ומספקים ללקוחותיהם טיפול מקצועי, רציני ועמוק.